Advanced Course - Augmented reality (AR) - Lesson 1 - Introduction

Augmented reality (AR) is an interactive experience that combines the real world and computer-generated content. The content can span multiple sensory modalities, including visual, auditory, haptic, somatosensory and olfactory. AR can be defined as a system that incorporates three basic features: a combination of real and virtual worlds, real-time interaction, and accurate 3D registration of virtual and real objects. The overlaid sensory information can be constructive (i.e. additive to the natural environment), or destructive (i.e. masking of the natural environment). This experience is seamlessly interwoven with the physical world such that it is perceived as an immersive aspect of the real environment. In this way, augmented reality alters one's ongoing perception of a real-world environment, whereas virtual reality completely replaces the user's real-world environment with a simulated one.

Virtual reality (VR) is a simulated experience that employs pose tracking and 3D near-eye displays to give the user an immersive feel of a virtual world. Applications of virtual reality include entertainment (particularly video games), education (such as medical or military training) and business (such as virtual meetings). Other distinct types of VR-style technology include augmented reality and mixed reality, sometimes referred to as extended reality or XR, although definitions are currently changing due to the nascence of the industry.

A fiducial marker or fiducial is an object placed in the field of view of an imaging system that appears in the image produced, for use as a point of reference or a measure. It may be either something placed into or on the imaging subject, or a mark or set of marks in the reticle of an optical instrument.

Artificial intelligence (AI) is intelligence - perceiving, synthesizing, and infering information - demonstrated by machines, as opposed to intelligence displayed by animals and humans. Example tasks in which this is done include speech recognition, computer vision, translation between (natural) languages, as well as other mappings of inputs.


دورة متقدمة - الواقع المعزز - الدرس الأول - المقدمة

الواقع المعزز هو تجربة تفاعلية تجمع بين العالم الحقيقي والمحتوى الناتج عن الكمبيوتر. يمكن أن يمتد المحتوى إلى أنماط حسية متعددة ، بما في ذلك البصري والسمعي واللمسي والحسي الجسدي والشمي. يمكن تعريف الواقع المعزز على أنه نظام يشتمل على ثلاث ميزات أساسية: مزيج من العالمين الحقيقي والافتراضي ، والتفاعل في الوقت الفعلي ، والتسجيل الدقيق ثلاثي الأبعاد للكائنات الافتراضية والحقيقية. يمكن أن تكون المعلومات الحسية المتراكبة بناءة (أي مضافة للبيئة الطبيعية) ، أو مدمرة (أي إخفاء البيئة الطبيعية). تتشابك هذه التجربة بسلاسة مع العالم المادي بحيث يُنظر إليها على أنها جانب غامر من البيئة الحقيقية. وبهذه الطريقة ، يغير الواقع المعزز تصور المرء المستمر لبيئة العالم الحقيقي ، بينما يستبدل الواقع الافتراضي بيئة المستخدم الواقعية تمامًا ببيئة محاكاة.

الواقع الافتراضي هو تجربة محاكاة تستخدم تتبع الوضع وشاشات ثلاثية الأبعاد قريبة من العين لمنح المستخدم إحساسًا غامرًا بالعالم الافتراضي. تشمل تطبيقات الواقع الافتراضي الترفيه (خاصة ألعاب الفيديو) والتعليم (مثل التدريب الطبي أو العسكري) والأعمال (مثل الاجتماعات الافتراضية). تشمل الأنواع الأخرى المتميزة لتقنية نمط الواقع الافتراضي الواقع المعزز والواقع المختلط ، والذي يشار إليه أحيانًا بالواقع الممتد ، على الرغم من أن التعريفات تتغير حاليًا بسبب ظهور الصناعة.

العلامة الإيمانية أو الإيمانية هي كائن يتم وضعه في مجال رؤية نظام التصوير الذي يظهر في الصورة المنتجة ، لاستخدامها كنقطة مرجعية أو مقياس. قد يكون شيئًا ما موضوعًا في موضوع التصوير أو عليه ، أو علامة أو مجموعة من العلامات في شبكاني أداة بصرية.

الذكاء الاصطناعي هو ذكاء - إدراك المعلومات وتوليفها واستنتاجها - تظهره الآلات ، على عكس الذكاء الذي تعرضه الحيوانات والبشر. تتضمن أمثلة المهام التي يتم فيها ذلك التعرف على الكلام ، ورؤية الكمبيوتر ، والترجمة بين اللغات (الطبيعية) ، بالإضافة إلى تعيينات أخرى للمدخلات.