Tutorials - Developing Frogger :: Arcade Game - Java - Lesson 11- Complete - Interaction - Add Motions - Animation - moving cars - Key listeners for controlling the frog.

Frogger is a 1981 arcade action game developed by Konami and manufactured by Sega. In North America, it was released by Sega/Gremlin. The object of the game is to direct frogs to their homes one by one by crossing a busy road and navigating a river full of hazards.

The objective of the game is to guide a frog to each of the empty "frog homes" at the top of the screen. The game starts with three, five, or seven frogs, depending on the settings used by the operator. Losing them all ends the game. The only player control is the 4-direction joystick used to navigate the frog; each push in a direction causes the frog to hop once in that direction. Frogger is either single-player or two players alternating.


Java is a high-level, class-based, object-oriented programming language that is designed to have as few implementation dependencies as possible. It is a general-purpose programming language intended to let programmers write once, run anywhere, meaning that compiled Java code can run on all platforms that support Java without the need to recompile. Java applications are typically compiled to bytecode that can run on any Java virtual machine (JVM) regardless of the underlying computer architecture. The syntax of Java is similar to C and C++, but has fewer low-level facilities than either of them. The Java runtime provides dynamic capabilities (such as reflection and runtime code modification) that are typically not available in traditional compiled languages. As of 2019, Java was one of the most popular programming languages in use according to GitHub, particularly for client–server web applications, with a reported 9 million developers.

Download cars' images:
https://drive.google.com/drive/folders/1JB0zsT34peYUDw3w2b8d16eune03yJI9?usp=sharing

Download Frog's images:
https://drive.google.com/drive/folders/12unkG2VyYIJ0SVTi6pkolbY7B61oRwq5?usp=sharing

Download Hitting image:
https://drive.google.com/file/d/1ezk1OG6KMVeyVum-XhQGshHu18vNTWT4/view?usp=sharing


دروس - تطوير لعبة الضفدع و قطع الشارع - فروغر - جافا - درس 11 - الإكمال

الضفدع هي لعبة أركيد عام 1981 تم تطويرها بواسطة كونامي وصُنعت بواسطة سيغا. في أمريكا الشمالية ، تم إصداره بواسطة سيغا / غريملن. الهدف من اللعبة هو توجيه الضفادع إلى منازلهم واحدًا تلو الآخر عن طريق عبور طريق مزدحم والتنقل في نهر مليء بالمخاطر.

الهدف من اللعبة هو توجيه ضفدع إلى كل "منازل الضفادع" الفارغة في الجزء العلوي من الشاشة. تبدأ اللعبة بثلاثة أو خمسة أو سبعة ضفادع ، حسب الإعدادات التي يستخدمها المشغل. خسارة كل منهم تنتهي اللعبة. تحكم اللاعب الوحيد هو ذراع التحكم رباعي الاتجاهات المستخدم للتنقل في الضفدع ؛ كل دفعة في الاتجاه تجعل الضفدع يقفز مرة واحدة في هذا الاتجاه. فروغر هو إما لاعب واحد أو لاعبان بالتناوب.


جافا هي لغة برمجة عالية المستوى ، قائمة على الفئة ، وموجهة للكائنات ، تم تصميمها بحيث تحتوي على أقل تبعيات تنفيذية ممكنة. إنها لغة برمجة للأغراض العامة تهدف إلى السماح للمبرمجين بالكتابة مرة واحدة ، وتشغيلها في أي مكان ، مما يعني أنه يمكن تشغيل كود جافا المترجم على جميع الأنظمة الأساسية التي تدعم جافا دون الحاجة إلى إعادة الترجمة. عادةً ما يتم تجميع تطبيقات Java إلى رمز بايت يمكن تشغيله على أي جهاز جافا ظاهري (JVM) بغض النظر عن بنية الكمبيوتر الأساسية. إن بناء جملة جافا مشابه لـ C و C ++ ، لكن به تسهيلات منخفضة المستوى أقل من أي منهما. يوفر وقت تشغيل جافا قدرات ديناميكية (مثل الانعكاس وتعديل رمز وقت التشغيل) التي لا تتوفر عادةً في اللغات المترجمة التقليدية. اعتبارًا من عام 2019 ، كانت جافا واحدة من أكثر لغات البرمجة شيوعًا المستخدمة وفقًا لـ جيت هب ، خاصة لتطبيقات الويب الخاصة بالخادم والعميل ، حيث تم الإبلاغ عن 9 ملايين مطور.

تحميل صور السيارات
https://drive.google.com/drive/folders/1JB0zsT34peYUDw3w2b8d16eune03yJI9?usp=sharing

تحميل صور الضفدع
https://drive.google.com/drive/folders/12unkG2VyYIJ0SVTi6pkolbY7B61oRwq5?usp=sharing

تحميل صورة التصادم
https://drive.google.com/file/d/1ezk1OG6KMVeyVum-XhQGshHu18vNTWT4/view?usp=sharing