Complete Course Databases in C# - Lesson 5 - Using Data Sources

SelectCommand, InsertCommand, UpdateCommand, DeleteCommand
ADO.NET is a data access technology from the Microsoft .NET Framework that provides communication between relational and non-relational systems through a common set of components. ADO.NET is a set of computer software components that programmers can use to access data and data services from a database.


LINQ :: Language Integrated Query is a Microsoft .NET Framework component that adds native data querying capabilities to .NET languages, originally released as a major part of .NET Framework 3.5 in 2007.

SqlClient namespace in C# (Csharp). The basic operations are INSERT, UPDATE, SELECT and DELETE. Although the target database system is SQL Server Database, the same techniques can be applied to other database systems because the query syntax used is standard SQL that is generally supported by all relational database systems.



دورة متكاملة لاستخدام قواعد المعطيات في لغة السي شارب - الدرس 5 - إضافة و استخدام مصدر للمعلومات


ADO.NET هي تقنية للوصول إلى البيانات من مايكروسوفت .NET فريم ورك توفر الاتصال بين الأنظمة العلائقية وغير العلائقية من خلال مجموعة مشتركة من المكونات. ADO.NET هي مجموعة من مكونات برامج الكمبيوتر التي يمكن للمبرمجين استخدامها للوصول إلى خدمات البيانات والبيانات من قاعدة بيانات.


لينك :: استعلام لغة متكاملهو أحد مكونات مايكروسوفت .NET فريم ورك الذي يضيف إمكانات الاستعلام عن البيانات الأصلية إلى لغات .NET ، والتي تم إصدارها في الأصل كجزء رئيسي من دوت نيت فريم ورك دوت نيت 3.5 في 2007.

مساحة الاسم أس كيو أل سيرفر في (سي شارب). العمليات الأساسية هي إضافة و تحديث و تحديد و جذف. على الرغم من أن نظام قاعدة البيانات الهدف هو سيرفر قاعدة المعطيات ، إلا أنه يمكن تطبيق نفس الأساليب على أنظمة قواعد البيانات الأخرى لأن بناء جملة الاستعلام المستخدم هو أس كيو أل القياسي المدعوم بشكل عام من قبل جميع أنظمة قواعد البيانات العلائقية.